Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
NA JAVNI TRIBUNI V TRENTI O NAČRTOVANI PROMETNI UREDITVI NA PRELAZU VRŠIČ
V Domu trentarskih vodnikov na Logu v Trenti je včeraj, 22. maj 2025, potekala javna predstavitev prometne ureditve na prelazu Vršič. Ministrstvo za infrastrukturo je načrtovan nov prometni režim predstavilo na pobudo župana Občine Bovec Valterja Mlekuža, saj je ta vztrajal, da je z načrtovano prometno ureditvijo na prelazu Vršič treba seznaniti tudi oziroma predvsem prebivalce doline Trente s predstavitvijo v Trenti. Občino Bovec sta na predstavitvi zastopala župan Valter Mlekuž in sodelavka Cecilija Avsenik, ob prisotnosti predstavnikov Občine Kranjska Gora, Direkcije RS za infrastrukturo in DRI - Družbe za razvoj infrastrukture. Najprej je vse nagovoril predsednik Krajevne skupnosti Soča-Trenta Aljoša Hosner in zbrane pozval najprej k spremljanju predstavitve, kasneje pa še k podajanju predlogov in komentarjev. Sledil je nagovor župana Občine Bovec Valterja Mlekuža, ki je izrazil potrebo po ureditvi prometnega kaosa v poletnem času na prelazu Vršič, k čemur sta Občini Bovec in Kranjska Gora pozivali MZI že več časa. Sicer je bila želja obeh Občin, da se na prelazu uredijo parkirišča in se parkiranje tudi zaračunava, Ministrstvo za infrastrukturo pa je k reševanju zadev pristopila na drugačen način, in sicer s postavitvijo zapornic v dolini na vstopnih točkah na bovški in kranjskogorski strani. Ker gre za državno cesto, Občini niti nimata pristojnosti za urejanje zadev, sta pa bili obe povabljeni k sodelovanju.
Načrtovano prometno ureditev na prelazu Vršič je v imenu MZI predstavil Jernej Pavlič. Kot je povedal, bo investicija Ministrstva za infrastrukturo v zapornice na trentarski in kranjskogorski strani zaključena v predvidenih rokih, vendar nov prometni režim v letu 2025 še ne bo zaživel. Letos bodo na prelazu Vršič parkiranje še vedno urejali občinski reditelji.
»Po koncu glavne turistične sezone, predvidoma v drugi polovici septembra, pa bo sistem začasno vzpostavljen za obdobje od 14 do 21 dni. Namen začasne vzpostavitve bo preveritev nemotenega delovanja sistema in morebitna odprava napak, kar v času visoke turistične sezone ni možno. Sistem bo zaživel v letu 2026, in sicer v glavnih mesecih poletne sezone, od 15. junija do 15. septembra, ko bo sistem tako že preizkušen in polno vzpostavljen. Da bi bil sistem prometne ureditve čim manj moteč za vse uporabnike območja med zapornicama, bo uvedba potekala po fazah,« je poudaril Jernej Pavlič.
1. FAZA, VZPOSTAVLJENA LETA 2026
Na obeh straneh prelaza bosta na vstopnih točkah v Kranjski Gori in v Trenti vzpostavljena dva vstopna pasova:
• Pas za parkiranje na vrhu prelaza Vršič: Parkiranje bo plačljivo in omejeno na 92 vozil. Parkirni listič, ki ga bodo uporabniki prevzeli pri vstopni zapornici, bo služil kot dokazilo o pravici do parkiranja na prelazu. Ko bodo parkirišča zasedena, se bo na obvestilnih tablah pred zapornicami prižgala rdeča luč, kar bo pomenilo, da parkiranje na vrhu prelaza ni več mogoče, dokler se parkirišče ne sprosti. Zaradi omejenih parkirnih površin na prelazu in s ciljem dostopnosti na prelaz bo v času visoke sezone okrepljen javni avtobusni prevoz iz obeh dolin.
• Pas za tranzit preko prelaza Vršič bo namenjen tranzitu in dostopu do koč ter drugih predelov znotraj zapornic. Preko pasu za tranzit bo tako mogoče brezplačno in časovno neomejeno dostopati v območje zapore.
• Na širšem območju prelaza bodo dodatno izvedeni ukrepi, ki bodo fizično preprečevali parkiranje izven urejenih 92 parkirnih mest. Na vstopnih točkah in na vrhu prelaza bo vzpostavljena tudi rediteljska služba, ki bo nadzorovala spoštovanje prometnega režima ter informirala in usmerjala obiskovalce.
2. FAZA, KI BO IZVEDENA LE, ČE BO TO POTREBNO
V drugi fazi je planirana ureditev parkiranja na drugih površinah med zapornicama (izven urejenih 92 parkirnih mest). Če se bo v visoki sezoni leta 2026 izkazalo, da je prva faza ukrepov dovolj za nemoten promet, druga faza ne bo vzpostavljena.
»Sistem prometne ureditve na prelazu Vršič bo zagotovo pomembno vplival na izboljšanje pretočnosti prometa in zmanjšanje obremenitve okolja v turistični sezoni. Preizkusno obdobje in postopna uvedba ukrepov omogočata prilagodljivost sistema, kar pomeni, da se bo mogoče hitro odzvati na morebitne izzive. Z načrtovano implementacijo ureditve in ustreznim nadzorom se pričakuje, da bo nov prometni režim izboljšal izkušnjo tako obiskovalcev kot tudi lokalnih prebivalcev,« je predstavitev zaključil Jernej Pavlič, nato pa so besedo dobili domačini.
Ti so bolj ali manj polemično komentirali načrtovano vzpostavitev omenjenega režima, a so se hkrati tudi strinjali, da je treba na prelazu Vršič prometnemu kaosu v poletni sezoni narediti konec.